Happy Customer

Les Couleurs de Noir ingepakt door St-Luc

In maart 2012 ziet Les Couleurs de Noir het licht; een verfrissende, hedendaagse hypo allergene make-upcollectie die ondertussen in meer dan 800 Belgische apotheken wordt verkocht. Met een divers assortiment en bijhorend complex drukwerk hebben ze in St-Luc de ideale partner gevonden. It's a match!

Les Couleurs de Noir ingepakt door St-Luc

 

Dries van de Walle, zaakvoerder van Pharma More is een geboren ondernemer, hij is afkomstig uit de Vlaamse Ardennen en is opgegroeid in een rasechte apothekersfamilie. Met een opleiding als chemicus en een dosis ervaring vanuit een grote cosmetische firma, besloot Dries een lifestyle label op te richten met hypo allergene maquillage. Zo zag in maart 2012 Les Couleurs de Noir het licht; een verfrissende, hedendaagse make-upcollectie die ondertussen in meer dan 800 Belgische apotheken wordt verkocht. Aan de basis van deze make-up lijn staat een blacklist aan ingredienten die volgens Dries niet thuishoren op de huid. Deze blacklist wordt samengesteld in nauwe samenwerking met dermatologen, apothekers en dames met een gevoelige huid. De producten worden gepromoot door dermatologen via de website voor contact-allergie van het UZ Leuven - dienst dermatologie.

“ Ik heb zelf de evolutie meegemaakt waarbij de rol van de apotheker evolueerde van medicijnman tot raadsman. Zo is de apotheek een plaats geworden waar meer leeft dan enkel en alleen de zieke mensen helpen…" Deze evolutie heeft Dries doen nadenken en heeft zo mee aan de start gestaan van de ontwikkeling van de hypo allergene make - up - lijn; Les Couleurs de Noir. 

Er wordt geschat dat op heden 5,4% van de populatie overgevoelig is voor een cosmetisch ingredient. Dit aantal blijft steeds stijgen. 
Een samenwerking met St-Luc voor de verpakking van hun make - up - lijn was voor Dries en zijn team een evidentie. De productie van de verpakking zit zo dicht bij huis en dat heeft zijn voordelen. “ Zo kan St-Luc  snel onze last minute bestellingen leveren! ” grapt Dries even weg. 
Naast het feit dat ze 100% tevreden zijn over de geleverde service van St-Luc, komt er ook veel lof op de geleverde kwaliteit van het digitale drukwerk van de doosjes. 
Bovendien is het assortiment heel divers, wat ook het drukwerk complex maakt. Maar toch slaagt St-Luc er telkens opnieuw in om elke urgente bestelling perfect uit te voeren.
Als echte ondernemer verlegt Dries ook menig grens, niet enkel voor zichzelf en zijn echtgenote Gaëlle. Zo investeert Dries in de dagdagelijkse groei van zijn bedrijf, zijn volledige team en het assortiment binnen Pharma More. 

Iets, iemand en een team om in de gaten te houden!

Note : Dit koppig team geeft ook opleidingen aan apotheken, organiseren groepsopleidingen voor de dames zelf en posten online tutorials op youtube.

* Dermatology Research and Practice - Volume 2014 (2014), Article ID 695387, 5 pages - http://dx.doi.org/10.1155/2014/695387